Friday, February 20, 2015

maaf


aku ada menyuarakan something pada sorang kawan untuk minta pandangan. something yang berbunyi, aku dah give up dengan certain kawan kawan aku. aku rasa aku tak mampu nak selamatkan walaupun seorang. aku rasa useless bila aku nampak dan tahu apa yang jadi. kenapa aku kena tahu tapi aku tak mampu nak pelihara? ya Allah lemahnya aku.

tuhan, kenapa Kau tunjukkan pada aku?
sedangkan aku tak mampu nak lindunginya.

aku sedih dengan diri sendiri.
jika apa yang berlaku ini atas dosa dosa aku, ampunkan ku tuhan.

bukan seorang dua. tapi ramai.
bukan ke lebih baik jika aku tidak tahu?
bila tak tahu bukan ke masalah buruk sangka takkan wujud?

aku tak mampu.
jika keadaan berterusan, Kau palingkan aku dari mereka, tuhan.
tarik aku daripada mereka, tuhan.

Allah murka, jika kita membuat dosa secara terang terangan.
kita tahu dosa, tapi tetap buat.
kamu nak undang apa dari tuhanMu?
apa yang kamu cuba buktikan?
kamu bangga dengan dosa yang kamu lakukan?
kamu nak kemana selepas mati?

fitrah tidak menghalalkan cara.
fitrah tidak menghalalkan cara.
fitrah tidah menghalalkan cara.

maaf kawan.
aku tak terdaya.
aku juga lemah seperti kamu.
aku cuba pelihara kamu.
tapi aku tak cukup ilmu di dada lagi.
aku masih rapuh.

maaf kawan.
aku sudah cuba tapi kamu masih berpaling daripada aku.

kerana sayangkan kamu,
aku masih cuba.

jangan pergi jauh dari aku.
aku akan tetap cuba kejar.

3 comments:

  1. Replies
    1. seperti yang kita sedia tahu, masalah bercinta dalam kalangan kita, ada ramai yang dah "bersama" dengan pasangan masing masing. but apa yang menyedihkan kan, bila kita takdapat nak bantu dari benda yang da lepas. kita tahu, tapi kita tak tahu nak tolong macam mana. dan benda tu buat rasa marah diri sendiri sebab benda tak elok jadi depan mata, tapi tak kuat nak tegur.

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete